Jak zgubić brzuch po ciąży

11

Kobieta, która wraca do domu po urodzeniu swojego maleństwa często jest przerażona własnym wyglądem. Pojawia się pytanie: Jak zgubić brzuch po ciąży? Co robić, by miał taki wygląd, jak przed urodzeniem dziecka?

Kolorowe gazety i poradniki dla kobiet pełne są dobrych rad na początki macierzyństwa. Jedne radzą cudowną dietę, inne ćwiczenia. Są i tacy, którzy podpowiadają, co robić w tym czasie z dzieckiem. Niektórzy fachowcy od niemowląt przekonują, że maluch będzie sobie spokojnie spał w momencie kiedy mama zacznie ćwiczyć swoje sflaczałe mięśnie brzucha. Inni mówią, że należy wykorzystać dziecko jako sztangę i ćwiczyć z nim w rękach. Ile ludzi, tyle opinii. Temat, który od zawsze dręczył młode mamy, w naszych czasach stał się super problemem. Bo przecież w XXI wieku nikt nie zwalnia kobiet z dziećmi od dbania o siebie. Trzeba być super mamą i ekstra kobietą. I wszystko byłoby dobrze, tylko, że ten brzuch: Niechciana pamiątka po ciąży.

Forma po porodzie

Brzuch po porodzie

Jak już zostało wspomniane, brzuch po urodzeniu dziecka nie jest największym atutem kobiecej urody. Brzuch po ciąży jest naciągnięty jak pusty wór i co by nie mówić ? zwisa. Po rozebraniu się kobieta widzi głównie boczki i fałdki na brzuchu. No i oczywiście te rozstępy, na które nie chcą działać żadne kremy.  Jednym słowem obrzydlistwo. Jak zrzucić brzuch po ciąży? Sposobów jest wiele. Jednym z nich są ćwiczenia. Ponoć nic tak dobrze mu nie zrobi jak gimnastyka, czyli przysłowiowe brzuszki. Doświadczone kobiety radzą także, by wspomagać się w inny sposób. Jedną z metod jest polewanie brzucha na przemian ciepłą i zimną wodą, dołączając masaż szorstką rękawicą. Aby osiągnąć lepsze efekty warto także pomyśleć o właściwym odżywianiu.

Dieta po porodzie winna być lekkostrawna. Jedzenie ma być niesmażone i nietłuste. Najlepiej jeść produkty przygotowywane na parze albo gotowane. Patelnię i rondel można schować głęboko w kredensie: są wrogiem płaskiego brzucha. Pytanie: Jak wrócić do formy po porodzie? powinno towarzyszyć mamom na każdym kroku. Wtedy, kiedy podejmujemy decyzję, co zjeść i o której godzinie spożyć ostatni posiłek oraz kiedy zastanawiamy się, czy zostać w domu przed telewizorem, czy też wybrać się na spacer. Na ładny brzuch po porodzie ma wpływ także to, w jaki sposób odżywia się nasze dziecko ? czy karmimy je piersią, czy sztucznymi mieszankami. Jeśli karmimy naturalnie, jest szansa, że macica będzie się systematycznie obkurczać, a co za tym idzie, będziemy mieć płaski brzuch po porodzie. Wiadomo, że karmienie piersią wymaga więcej zachodu, niż podawanie butelki. Mama musi odpowiednio się odżywiać, ponadto non stop powinna być obecna przy dziecku. Takie karmienie naturalne jest też znacznie bardziej czasochłonne niż odżywianie noworodka sztucznym pokarmem. Niemniej jednak warto znaleźć w życiu chociaż te 6 miesięcy, by wykarmić dziecko własną piersią. Ono dostanie wszystko, co najlepsze na początku życia, a mama będzie mieć płaski brzuch. Kto wie, może uda się go zgubić całkowicie?

Gimnastyka po porodzie

Pierwszą gimnastykę można wykonywać już tego samego dnia, w którym urodziłyśmy malucha. Chodzi o ćwiczenia mięśni Kegla, które polegają zasadniczo na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni okolic krocza oraz pochwy. Są to te mięśnie, które są powstrzymywane w momencie, gdy oddajemy strumień moczu. Najlepiej rozpocząć tę gimnastykę w pozycji leżącej, tak aby sprawdzić, czy mięśnie są odpowiednio napięte. Kiedy już nabierzemy wprawy, możemy wykonywać tę gimnastykę w pozycji siedzącej. Wielką zaletą tychże ćwiczeń jest to, że są one niewidoczne dla otoczenia, a więc można je robić bardzo dyskretnie. Możemy spodziewać się ewidentnych korzyści z tych zajęć okołoporodowych, jeśli będziemy je wykonywać codziennie przez okres pierwszych 3 miesięcy po urodzeniu dziecka. Dzięki nim mięśnie dna macicy będą znakomicie napięte oraz mocne. Poprawiają one także funkcjonowanie układu pokarmowego, dzięki czemu po urodzeniu dziecka nie będziemy cierpieć na zaparcia oraz hemoroidy. Natomiast najważniejszą sprawą w drodze do gubienia brzucha po ciąży jest systematyczna gimnastyka. Koniecznie musi się ona odbywać codziennie. Nie musi trwać długo, byleby była wykonywana regularnie.

Mięśnie brzucha po ciąży są bardzo słabe. I najważniejsze to wzmocnić je ćwiczeniami. Każdy zna popularne brzuszki, które mogą wprowadzić wiele pozytywnych zmian do naszego wyglądu po okresie ciąży. Ćwiczenia na płaski brzuch po porodzie są z pewnością bardzo uciążliwe, niemniej jednak są najlepszym rozwiązaniem problemu. Znakomitą formą gimnastyki po porodzie jest chodzenie na basen, aczkolwiek tutaj pojawia się problem. Matka karmiąca musi uważać, by nie zawiać tam piersi. Wówczas bowiem z tych ćwiczeń będzie więcej problemów niż pożytku. Ktoś, kto tego nie doświadczył nie wie, jak ogromny ból towarzyszy zapaleniu piersi. Ćwiczenia po ciąży zasadniczo nie mogą być zbyt intensywne, jako że mogą całkowicie wyczerpać osłabiony organizm. Sam proces karmienia i opieki nad nowonarodzonym już odejmuje siły młodej mamie. Dlatego ćwiczenia tak, ale bardzo ostrożnie. Bez żadnych szaleństw. Kiedy maluch odrośnie, będzie można przyspieszyć i zwiększyć natężenie gimnastyki. Póki co należy ruszać się z umiarem. Oprócz tego, że należy wykonywać określone ćwiczenia, trzeba pomyśleć również o ściskaniu brzucha. Służy do tego pas elastyczny, który sprawi, że szybciej będziemy się pozbywać nadmiaru tłuszczyku. Oczywiście znakomitą metodą odchudzania brzucha są ćwiczenia na piłce. Dobrą formą gimnastyki są też zajęcia z jogi, które możemy wykonywać same w domowym zaciszu. Warto również pomyśleć o regularnych spacerach z dzieckiem. W ciągu 2 godzin wędrówki z wózkiem można zrobić dobrych kilka kilometrów. Niektóre mamy jeżdżą na rolkach, pchając jednocześnie wózek. Zyskuje i maluch i jego mama. Jeśli istnieje możliwość zostawienia z kimś dorosłym swojego niemowlaka, to bardzo dobrą formą sportu jest jazda na rowerze. Pozwoli ona całemu organizmowi odzyskać kondycję, poprawi wygląd brzucha i nóg.

Dieta odchudzająca brzuch

Oprócz regularnej gimnastyki niezwykle ważna jest dieta, która faktycznie może zdziałać cuda. Dieta płaskiego brzucha znakomicie wesprze nasz wysiłek fizyczny uczyniony w związku z potrzebą posiadania idealnych kształtów. Tak naprawdę to nie wymaga ona od nas niczego niezwykłego. Posiłki trzeba spożywać co cztery godziny, w każdym posiłku ma się znaleźć 400 kcal i zdrowy dla organizmu człowieka tłuszcz, zwany MUFFA. Jest to nienasycony kwas tłuszczowy, który jest obecny np. w awokado, oliwie z oliwek czy czekoladzie. Okazuje się więc, że może to być całkiem smakowita dieta po porodzie. Oprócz tego, że troski wymaga brzuch po ciąży, my też potrzebujemy odrobinę przyjemności, ot chociażby w postaci ulubionej czekolady dorzuconej do jednego z posiłków. Wówczas okaże się, że dręcząca nas kwestia, jak zrzucić brzuch po ciąży, będzie nam się kojarzyć tylko z przyjemnością.

Nie musi to wcale być pasmo udręczeń. Zdrowo może oznaczać także miło dla podniebienia. Dieta po porodzie musi być lekkostrawna, ale może być smaczna. Mięśnie brzucha po ciąży wymagają ćwiczeń. Najważniejszą ich cechą jest systematyczność. Niektóre ćwiczenia na płaski brzuch po porodzie mogą być wykonywane w asyście niemowlaka (ot chociażby unoszenie go na rękach w momencie, kiedy leżymy na podłodze). Ćwiczenia po ciąży to forma aktywności, która przywróci nam dawne kształty i doda energii oraz radości życia. Przecież jako rodzice mamy z czego się cieszyć. W naszym życiu nastąpiły zmiany, które będą napełniać nas pozytywną energią i chęcią zmieniania własnego życia na lepsze. A każda z nas musi sama rozstrzygnąć kwestię, jak zgubić brzuch po ciąży. Sposobów na to jest wiele. Wszystkie sprawdzone przez kobiety, które doświadczyły na sobie, co znaczy obwisły brzuch po porodzie. I bardzo dobrze, że spróbowały się go pozbyć. Dały sobie radę z problemem gwiazdy filmowe, to poradzimy sobie i my.

Małgosia Żmuda-Kosała

Podziel się dalej.

O autorze

11 komentarzy

  1. ja jestem mama dwojki urwisow, po pierwszej ciazy nie mialam ani rozstepow ani wielkiego brzucha, wrocilam do sylwetki sprzed ciazy bez zadnego wysilku. za to 4 miesiace temu urodzilam slicznego chlopca przy czym moj brzuch wyglada jak wielki balon w zebre, tylek z jedrnego zrobil sie obwisly a piersi(mimo ze karmie piersia) sa jak worki, przy dwojce dzieci nie jest latwo zabrac sie do cwiczen i nielatwo tez znalezc czas na zjedzenie 4 solidnych posilkow a co dopiero mowic o gotowaniu na parze itp. ale jestem dobrej mysli i postanowilam ze do wakacji z rozm 14 wroce do 10:) najwazniejsze to sie nie poddawac i wziasc w garsc.

    • Ja mam też dwoje dzieci, rok po roku. Na szczęście nie mam ani jednego rozstępu ale kilogramy były. Jak tylko skończyłam karmić przeszłam na dietę i zgubiłam wszystko a nawet z nadwyżką. 17 kg poleciało w dół w 5 miesięcy.

  2. Najlepszym sposobem na odpowiednią wagę są ćwiczenia cardio w połączeniu z ćwiczeniami siłowymi.Te ostatnie są niezbędne ponieważ po nich spalanie tłuszczu następuje nie tylko w czasie ćwiczeń ale nawet podczas odpoczynku(do 30 kilku godzin)Same brzuszki nie wystarczą bo nie ma czegoś takiego jak miejscowe spalanie tłuszcu.tłuszcz na brzuchu pojawia się pierwszy i ostatni znika dlatego ćwiczenia muszą być urozmaicone.powodzenia L.

  3. Witam.
    No właśnie ja mam ten sam problem, duży wiszący brzuch,który mnie naprawdę pogrubia. Ogólnie nogi,pupę mam szczupłe ale brzuch psuje mi cala sylwetkę. Juz raz zawzięłam się i trochę zgoliłam ale jak tylko przestane ćwiczyć i stosować dietę to odrazu wywala mi brzuch i taki efekt jojo jest zawsze. Nawet po 4 miesiącach ostrego ćwiczenia w klubie(tj. siłownia,basen i fitness) miałam efekt jojo, a przy dwójce dzieci ruch mam cały dzień. Bardzo chciałabym pozbyć się wiszącego brzucha i nawet zgubić kilka kilogramów ale braknie mi już siły na ćwiczenie i czy ktoś zna inny sposób na pozbycie się brzucha.Albo zna jakieś ciekawe przepisy, mam parownik ale jedzenie z niego mi nie smakuje.

    • Proponuje 6 Weidera. Ćwiczenie nie powinno zając więcej niż 45 minut dziennie a o efektach możesz poczytać w internecie. Wskazówka – ważna jest poprawność wykonywanych ćwiczeń, polecam filmiki instruktarzowe na YOU TUBE . Powodzenia.

  4. a co ma powiedzieć kobieta tak jak ja po cesarce…gdzie ćwiczenia po porodzie są na początku nie możliwe …dziecko ważące ponad 4 kg i mój wzrost 156cm…pomyślcie co się dzieje z brzuchem …straciłam 16kg a brzuch jak wisiał tak wisi….

    • Mam dokładnie tak samo, i jest to dla mnie duże obciążenie, boli mnie kręgosłup, czuję się i wyglądam jakbym była w ost. miesiącu ciąży. :(

  5. cześć dziewczyny!
    ja urodziłam 8 miesiecy temu moja córa wazyła 4350, przetyłam 20 kilo, zostało mi do zgubienia 6, ale teraz wziełam sie ostro za siebie ograniczylam jedzenie jem po prostu mniej, polowe tego co jadlam i sa efekty , brzuch mi sie zmniejsza a takze boczki i niestety ale trzeba ćwiczyć aby znikną ten brzuch…

  6. Witam a co ja mam powiedzieć urodziłam drugie dziecko po pierwszym miałam figurę lepsza niz przed ciaza . Przed druga ciaza wazyłam 51kg w ciazy przytylam 20kg szybko scgudłam 10 kg a teraz 6 m-c po porodzie waze 73kg czyli 22 kg wiecej jak to stracic nigdy tyle nie wazylam moja waga po z ciazami nie byla wieksza niz 55kg mam 159cm wzrostu POMOCY

  7. ja urodziłam 2 dzieci i obydwoje przez cc brzuch z córką przytyłam 30 kilo a przed ciążą ważyłam 50 kg schudłam do wagi sprzed porodu a brzuch masakra ale nie powiedziałam ostatniego słowa dieta ćwiczenia i kremy nie poddam się bez walki:)

Dodaj odpowiedź